zondag 7 juli 2013

Boytritis in de bloei bij druiven

Op bovenstaande foto zie je donkere gekleurde kapjes van de bloempjes. Dit zou boytritis zijn op het bloempje. Ondanks ik hier wel tegen gespoten heb openbaart de aantasting toch. Dit heeft vooral te maken met weersomstandigheden en het feit dat we met onze kleine spuitapparaten de toekomstige trosjes heel slecht kunnen raken. Omdat ik nu vol in de bloei zit, mag ik niet spuiten, de bloempjes zouden kapot gespoten worden en dan blijft er ook niks over. Ik wacht nog enkele dagen en hoop dat dit weer de bloei vlot laat verlopen, zodat ik einde week, toch nog kan spuiten tegen boytritis en kan redden wat nog niet is aangetast. Om straks goed bij de trosjes te kunnen heb ik ontbladert rond de trosjes aan de noord kant waar de felle zon niet bij kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten