woensdag 6 maart 2013

Vervolg snoei en laatste heveling witte wijn

Afgelopen maandag heb ik de snoei afgewerkt in de wijngaard. Hieronder een foto waar ik de cordon snoei voor het tweede jaar moet uitvoeren, en hoop ik dat dit jaar wel goede vervangscheuten zullen groeien. Dit jaar wil ik op een rij Regent uitproberen om de dubbele vlakboog toe te passen. In plaats van een enkele boog naar de volgende plant, nu links en rechts een halve. Gisteren in de kelder de laatste hevelingen uitgevoerd van de witte wijnen. Kerner, Chardonnay en Johanniter/Phoenix zitten allemaal goed met de zuren. De smaak en geur test is bij alle wijnen goed bevallen. Nu is het zaak om te kijken of ik voldoende zuivere lege flessen heb en anders flessen te gaan spoelen. Over ongeveer 2 weken worden de wijnen gebotteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten